teisipäev, veebruar 28, 2006

teisipäev - leitsak is over, viva la Hanoi!

Noniih... mis siis t2na. Ehk veidi bussis6idust ja Hanoist, kui soovite? Mina soovin :P

Eile siis istusime l2bi suuremate ja v2iksemate jamade bussi peale, suht ebamugav 13 tundi olid ees. Mingi vend magas ja norskas pea terve tee tagumise istme peal, kliimaseade oli nii avali p88ratud, et isegi jahedusega hiilgav bitch poleks bussi sisekeskkonda yle suutnud trumbata. Hea, et ulilt fliisi sain, enda pullover oli kusagil pagasiruumisygavustes.

Svenilt sain ka mp3'e m2ngija, nii et norskamise asemel kuulasin 4.. v6i 5 tundi j2rjest Creed nimelise bandi best off'i. M6nus, oleks veel paberit olnud ja viitsimist oleks kindlasti m6ne luuletuse kirjutanud. Magada sain vist kokku 5 tundi, millest oli kyll.

Bussis6idust rohkem ei r22gigi, kui et hommikuks olime Hanois. V2sinud, pahurad jne. V6tsime takso mingi hotelli juurde ja saime suht odavad toad. Seej2rel ei l2inud hotelli magama vaid linna peale. Siin p6hjapoolses Vietnami pealinnas on temperatuur yle 10 kraadi madalam, aga see on loomulik, kuna liikusime ka ca. 2000 kilomeetrit kokkuv6ttes p6hja poole. Ilm oli pilves ning suht jahe - 20 kraadi ringi :)

P2eva poole k2isime s88mas, Ho Chi Mingi mauseoleumis (kirjutatakse ikka nii v6i) - v2ga byrokraatlik ja yleturvatud kylastus... igav ja 4000 dongi. Suht kaame vend oli.

Peale seda l2ksime s88ma, leides yke s88gikoha - teenindajad ei osanud s6nagi inglise keelt, kuid teenindus oli suurep2rane. Kuna tegamist oli meie puhul resto ainukeste kylastajatega keskp2eval, siis teenendas meie lauda 4 neidu, mind isiklikult 2 :) Noh, teised tellisid midagi mis l6puks osutus praekanaks ja riisiks, kuna mina seda tellimust ei usaldanud, siis k6ndisin karpkalade akvaariumi juurde ja v6tsin sealt endale yhe kala. Kala aga s88dakse sellisel juhul teisiti - praetud kala on raamatuna lahti, kala liha pannakse koos riisinuudlite; ananassi, mingi tsitruse, banaanilise ribadega ning paari maitserohelisega riisipaberi peale (spetsiaalne riisikile moodi asi) ja rullitakse seej2rel kokku. Rulli s88d n2puvahel... esimesed paar rulli n2idati mulle ette ning kuna j2rgmise tegemine v6ttis mul kohmakalt suht palju aega, siis kaks neidu arvasid, et nad v6ivad mind terve s88maaja assisteerida... St nemad tegid rulle ja mina s6in, kuna kala oli suur, siis said k6ik kutid v2hemalt yks v6i paar, kolm rulli proovitud kah. Ja nii mu n2pud kalast puhtaks j2idki... v2ga lahe, kuningad kaheks n2dalaks, oli sakslaste kommentaar :P

/ lõuna :) ning tobe ja vaevu seda rõõmu varjata suutev nägu :D /

Peale seda kylastasime Vietnami vanimat ylikooli - asutatud 1047. P2ris muljetavaldav, v6i mis. 15. kuni 18. sajand olid k6ikide doktorikraadi saavutanute l6pueksamite tulemused kiviplaatidesse hieroglyyfidega raiutud. Konfuntsiaalne koolkond... kogu kompleks oli kena, kuid r22mas.

/ selline ongi ülikool /

Tegime paar tiiru linnas, turu peal ostes mingit kraami ja siis m6tlesime, et naudiks t2nap2eva modernset kultuuri kah - otsustasime balletti minna vaatama. Sellega l2ks kyll nihu. T~sehhi president on siin kylas ning ooperimaja juurde j6udes selgus, et n2edsa meie plaani pandud tantsuetendus on reserveeritud. Kurp muidugi, kuid seeeest reserveerisime piletid reedesele nukuteatri etendusele. Eks n2is siis :)

/ armas tänavakaupleja /

N2gime ka Michaeli (64) ja Annet (19), kes liiguvad koos ringi ning olid samuti pyhap2evases pulmas - nendega koos l2ksime s88ma. Ja peale seda otsustasime, et nyyd aitab, koju magama, sest homme 2ratus kell 6 ning kell 7:30 s6it kahep2evasele Halong Bay tuurile... see on see laht, kus isegi James Bond on oma konte leotanud. Ilm pidi kah p2ikselisemaks minema. Loodan parimat.

Kokkuv6ttes viimaste p2evade osas - Da Nang oli reisi tipp, sinna oleks pidanud m6neks p2evaks pikemalt pidma j22ma, Hue oli masendavalt igav ja kogu seltskonna tuju oli suht jama. Hanois on juba p2evaga asjad j2lle meeleolu osas paremaks l2inud. Seda on tunda kohe. Eks ootame homset.

Seniks, aga head 88d.

ahah... head vastelt teile eestisse :) ma ise liugu ei lase siin t2na enam, sest 45 min on seda p2eva veel j2rel, kuid trepil komistasin kyll ja 6la sain kord j2lle liigesest korraks k2tte... Ibuprofen oli j2llekord abiks :)