kolmapäev, veebruar 22, 2006

kolmapäev... leitsak konnale

Noniih, praegu ongi ehk pool tundi aega t2nase p2eva kohta midagi kirjutada.

Eilne tuur Mekongi deltas j2tkus... eile 6htul kyll, k2isime pundiga veel linnas s88mas, mingi 20 kilo dongi eest sai korraliku kana ja jahutatud kookosp2hkli, millest siis k6rrega kookospiima juua - p2ris armas lake. Peale seda v6tsime Christofiga yhe motoriksa ja lasime end ringi s6idutada kuni hotellini... see oli nauding ja t2ielik chill... 6htune tuuleke n2gu paitamas ning rollerid liiklusvoolus meiega sammu pidamas.

Hotelli j6udes v6tsime k2tte ning hakkasime hotelli restoranis... vee ja koolaga pihta, edasi l2ks juba vietnami viinamarjavein (polnud suurem asi) ning riisivein... noh viimane oli kyll mingi isep6letatud riisipuskar... suht kange, aga maitses alla 40 voldi... seda j6ime kolme peale nii poolteist liitrit 2ra... t6hus lahusti... lahustas pinget, stressi, kuumust, s6nu suus ning ka m6istust suht h2sti... magama sain kesk88 paiku kohe, kui pea patja puudutas ning 2rkasin, siis kui kell helises... nii pool seitse. Lahe on see, et pohma polnud. Aga ega eriti purju ma kah ei j22nud.

T2na siis... viskasin kiirelt paar suut2it hommikus88ki sisse ja buss vedas meid j6esadamasse, kus meid pakiti kitsastesse kuid pikadesse paatidesse ning anti paadikruvile v2nta... V2ga lahe oli, sest seekord istusime veepiiri l2hedal ning paat oli suht ebastabiilne k6ikudes kohati meeldivalt.

/ paadipood /

Esimese asjana kylastasime ujuvat turgu - see on p6him6tteliselt hunnik paate ankrusse aetult veepinnal seismas mille peal k2ib siis vilgas elu ja kauplemine, turulised tulevad muidugi samuti paatidega ning p6hiliselt myydi mingeid p6llusaadusi - ananasse, meloneid, puuvilju, juurvilju jne. See ei olnudki nii suur ning tundus p6hiliselt olevat nn. hulgiturg, kus ikka ostes pool paadit2it kaasa v6eti. Muidu on siin turud igasugust v2rki v2ga t2is. Alates prillikruvidest, paadimootoritest, l6petades kangaste, tyypilise Jyski kaupade ja 21" LCD monitoridega. Puuviljast ja juurviljast ei maksa r22kidagi.

/ ka nii võib sisseoste teha/

Turu juurest panime edasi mingi tyypilise Vietnami kodu vaatamise juurde, kus olid sead riisikilekeetmisega k6rvu ja suht... igav koht, sest Chini vanemate juures olid ka inimesed, seal olid nad turistide eest plehku pannud. J2rgmine peatus viis mingi v2ikese s88gikoha juurde, kus oli palju tiigikesi, lootose6isi, madusid... ahja, madusid, neid urgitseti suurest savist vaasist v2lja ja anti k2tte hoida - suuht v22nilised v22nikud on need ussid ja tugevad muide. Kui olime tagasi andnud saime teada, et nad ka vahel myrgised on... aga noh, t2na v2ga rahulikud :) Ega olidki, sest madalr6hkkond oli t2na ja tuli ka sabin vihma keskp2eva ajal. Meeldiv, mitte et 6htul nyyd soem poleks.

/ läbi roheliste tänavate /

/ siug /

Riisituulamis veskis k2isime kah, sealt tuli v2la siis, poleeritud pika ja lyhikeseteraline riis ning murtud riis, riisi tolm (kalatoit) ning riisi aganad... riisi viin kah mingil huvitaval moel. Meeldiv, j2llegi. Ahah yhe asja teen selgeks, ma ei joo t6esti palju (olen korralik tyyp), aga seltskond on m6nus ja 6htul kerge l66gastus ventilaatori all ei ole ju kuritegu... lihtsalt see alkohol figureerib siin kuidagi nii fookuses kui tagaplaanil :P

Mingi hetk s6itsime tagasi bussi juurde, s6ime yhes s88gikohas... restoraniks ei julge seda nimetada, kuigi lauda teenendati ilusti. Ahah, selles s88gikohas on nyyd siis minu elu j2rgmine rist seinale t6mmatud: prantsuse paarikese eeskujul meie lauas, tellisime Chrisofiga endale kah v6iga praetud konna syya. Maitses 22rmiselt sarnaselt kanale, kuid liha on m2rksa 6rnem... Mulle yhes6naga meeldis. Nii et praeguseks on siis eksootilistest asjadest l2inud alla, siil, hirv, konn... draakoniviljad ja muud suht uskumatud puuviljad... kuskilt peaks veel vaatama, kas nad ka madusid siin mail s88vad. Muide... k6htu pole veel lahti l88nud :P

/ madusid juuakse aga kindlasti, veendusin selles - sellest riisiviina leotisest tihkasin minagi klaasikese võtta /

Peale s88ki hakkasime tagasi Saigoni poole liikuma. 5 tunniga olimegi kohal. St 6htuks siis. Seej2rel s6ime 6htus88ki - proovisin Vietnami traditsioonilist pannkooki ning plaanisime homse p2eva - l2heme vietkongide tunnelitesse ja automaadist tulistama. Tuleb ehk j2llegi huvitav p2ev :) t2na on kyll v2simus aga peal. Magama.